srijeda, 16. listopada 2019.

3.dan - Posjet strukovnoj školi u mjestu Skara

                                           3.dan - Zorica

O vremenu u Švedskoj se nema što puno pričati, a čini mi se da njima ne treba Vakula. Sivo nebo, bez tračka sunca svaki dan. Lako njima prognozirati vrijeme. Malo kiša pada, pa malo ne pada. I tako naizmjenice.
Šalu na stranu, dani su izuzetno zanimljivi, ako zanemarimo vremenske uvjete.
Dan sam provela u Posjeti strukovnoj školi u Skari.

Do tamo sam došla autobusom. Na slici je autobusni kolodvor. Ovdje je najlakše obaviti kupovinu internetom. Tako sam i napravila, kupila kartu i sjela na bus.



U Skari me je čekao profesor Gustav. Do škole smo se vozili još par minuta.

Nakon kratkog razgledavanja škole i upoznavanja sa kolegama profesorima, išli smo na sat koji je prof. Gustav planirao. Danas je imao sat Politika i gospodarstvo,u drugom razredu, zanimanja mehaničari. Slike više pokazuju...







Profesor mi  je na ploči napisao dobrodošlicu, te me zamolio da učenicima kažem nešto o stvaranju današnje Republike Hrvatske, a posebno ih je zanimalo kako je nastala današnja Hrvatska i ratu koji je uslijedio. Mene je zanimalo jesu li oni išta znali prije o tome. Samo jedan učenik je rekao da su mu roditelji pričali nešto o strašnom krvoproliću koje se dogodilo. 
Pričali smo i o Erasmus+ projektima, o našim i njihovim iskustvima. Profesor je na ploči napisao da su partneri u novom projektu Nizozemska, Francuska, a naveo je i Hrvatsku ( naravno pod znakom pitanja). Nikad se ne zna. Možda je slijedeća suradnja upravo sa njihovom školom.


Inače nastava počinje u 8h ujutro do 17h popodne. Satovi traju po 90 min, zatim je pauza od 10 min, a za ručak imaju sat vremena.



Ovo su prostorije nakon ručka, kad su svi na nastavi. 




Danas su u školi imali i goste iz Tanzanije, ravnatelj jedne strukovne škole i jedan profesor. Malo smo popričali nakon ručka. Do mene sjedi ravnatelj škole domaćina.


 Poslije smo još neformalno razgovarali, a učenici su često dolazili do svoga profesora. Svidjela mi se njihova opuštena komunikacija. I na satu su opušteni, ali ne ometaju nastavu. Znaju se pravila.


Za to vrijeme moje kolege su u Partille Gymnasium,Gottenborg.





Posjet šefici odjela za školstvo regije. Gđa. Lena Almqvist je nadređena i ravnateljicama Partille Gymnasium, u kojoj smo na job shadowing.



Nakon boravka u školi, naš ravnatelj i kolege su imale sastanak u gradskoj upravi za školstvo te su imali ručak u zgradi općine (Partille Municipality) gdje im se pridružila Lena Almqvist koja je na čelu školskog odjela i koja je nadređena ravnateljicama u školi, gdje smo u posjetu.

Gđa Almqvist je glavna u odjelu za školstvo te je njen zadatak da lobira za budžet škola u lokalnom parlamentu. Od ukupnog budžeta izdvaja se 60% za potrebe škola jer je obrazovanje u Švedskoj jako važna stavka. U Švedskoj ima puno učenika koji odustaju od školovanja (drop-outs) i koji nastavljaju školovanje kroz obrazovanje odraslih.



Par slika na kojima se vidi rad u učionicama i opremljenost školskih praktikuma, gdje kolega Petrović boravi sa svojim domaćinima elektro struke.










                                                          3. dan - Zrinka

Kolegica Zrinka na satu engleskog jezika...

Današnji dan je započeo u 9.00 sati lekcijama praćenja. Prof. Jonjić je pratila nastavu kod prof. Jozefine gdje se nalaze učenici migranti iz Sirije, Turske itd. Njihov engleski nije na najvišem levelu, ali da bi oni uopće bili u školskom sustavu Švedske, moraju savladati švedski i engleski. Učenici su gledali film o ženi koja živi u Australiji. Nakon toga su rješavali različite vježbe kao što su kvizovi i vježbe sa vokabularom.









                                                      Dan 3 - Jakov

Treći dan nam je bio za posjete više nego za predavanja. Iako je bilo predviđeno da s Johanom idemo u razred, na redovnoj kavi – Fika susreli smo ostale majstore i dogovorili smo posjet ostalim radionicama. Prvo smo bili u stolarskoj radionici gdje se obrazuju tri zanimanja: stolar, zidar i armirač. Obrazovanje se odrađuje na način da u prvom polugodištu prvog razreda svi rade sve, a zatim se u dogovoru učenik – profesor učenik usmjerava u zanimanje koje mu najviše odgovara i do kraja naukovanja usavršava se u odabranom zanimanju. Za vrijeme posjete bili su prvi razredi i prvo je polugodište te je zanimljivo vidjeti kako jedna grupa miješa beton, postavlja cigle i beton, te mjere libelom, viskom i špagom ravnoću i urednost, a na drugom kraju druga grupa radi u drvu, drvene kutije, temelj drvene kuće te treća grupa koja savija željezo, izrađuje korpe koje se postavljaju u temelje objekta. Radionica je dobro opremljena strojevima i alatom, svi učenici imaju zaštitnu opremu, radna odijela, a na pitanje zašto nose slušalice sa kacigom voditelj odgovara kako ne bi nosili slušalice mobitela što bi ih ometalo u radu. U vanjskom dijelu je skladište i mjesto za otpadni materijal, imaju viljuškara za transport i sve je vrhunski organizirano. Druga radionica je automehaničarska i odmah se uočava nekoliko automobila podignutih na visinu gdje učenici vježbaju. Na stolovima je mnoštvo dijelova automobila, radnog alata, dijagnostičkih uređaja i svega što je potrebno za kvalitetno izvođenje praktične nastave. Neki kolege, kao Lina, također popravljaju svoje automobile kod Marcusa vrše zamjenu ulja, guma i slično. Prostor je velik, ali prema Marcusu oprema im je zastarjela, što je i točno jer mogu popravljati sve na starijim godištima od 2005. dok za novija vozila oprema ne prati razvoj automobilske industrije te im je potrebno investirati što oni i traže od ravnateljice i općine.

            Šetamo do općine ili upravne zgrade koju nazivaju Komunn pola kilometra udaljene gdje imamo ručak te nakon toga sastanak i obilazak zgrade. Vidjeli smo vijećnicu gdje se političari sastaju i donose odluke, nekoliko specijaliziranih dvorana, a zatim na katu razne urede. IT sektor sa modernim računalima i velikim zakrivljenim ekranima, školski sektor, prometni sektor, arhitekti, vrhunski uređeno i organizirano. U razgovoru sa ravnateljicom došli smo do mnogih zanimljivih spoznaja u vođenju, upravljanju i rješavanju problema u školstvu gdje se sve rješava razgovorom i dogovorom. Primjerice sama ravnateljica za školstvo se godinama školovala za tu poziciju, ne odabire se na mandate kao kod nas, štrajka nema 20-ak godina već se sindikati i političari dogovaraju o spornim pitanjima te idu razgovori na svim razinama od nastavničkog vijeća do ravnateljice u općini. 










Nema komentara:

Objavi komentar